Category: Філасофія

Ігар БАБКОЎ. Фэномэн паўставаньня нацыі: культурная традыцыя й мадэрнасьць

Ігар БАБКОЎ. Фэномэн паўставаньня нацыі: культурная традыцыя й мадэрнасьць

Плян: 1. Фэномэн нацыі: генэалёгія панятку. 2. Тэорыі нацыі ў сучаснай навуцы. 3. Нацыягенэз і “шляхі праз мадэрнасьць”.   Праблема нацыi зьяўляецца адной з самых складаных, заблытаных i iдэалягiчна нагружаных праблем сучаснай навукi. Нацыя...

Андрэй ХАДАНОВІЧ. Мастацкія сістэмы ў заходнеэўрапейскай літаратуры XVII—XIX стст.

Андрэй ХАДАНОВІЧ. Мастацкія сістэмы ў заходнеэўрапейскай літаратуры XVII—XIX стст.

ЛЕКЦЫЯ 1. ЛІТАРАТУРНАЕ БАРОКА (ад барока да рэалізму) Францускі паэт і эсэіст Поль Валеры колісь тонка заўважыў, што нельга мысьліць толькі пры дапамозе розных “ізмаў”: клясыцызм, рамантызм, гуманізм, рэалізм. “Этыкеткамі ад бутэлек нельга ані...

Віктар ЖЫБУЛЬ. Цэнтон і мэтады трансфармацыі класічных тэкстаў

Віктар ЖЫБУЛЬ. Цэнтон і мэтады трансфармацыі класічных тэкстаў

Плян: 1. Паходжаньне цэнтону. Цэнтон у сусьветнай літаратуры 2. Вытокі беларускага цэнтону. Творчасьць Максіма Багдановіча 3. Цэнтон у гумарыстычнай і сатырычнай паэзіі 4. Цэнтон у постмадэрнісцкай літаратуры. Цэнтонная паэзія. Творчасьць Юрася Пацюпы й “Верш-гурта...

Віктар ЖЫБУЛЬ. Анаграма і іншыя віды перараскладаньня словаў у сучаснай паэзіі

Віктар ЖЫБУЛЬ. Анаграма і іншыя віды перараскладаньня словаў у сучаснай паэзіі

Плян: 1. Анаграма ў кантэксьце камбінаторнай літаратуры 2. Анаграматызм у беларускай паэзіі 3. Паліндром як прыватны выпадак анаграматызму. Недакладныя паліндромы 4. Цыклічныя перастаноўкі літараў (цыліндар і цыркема), перавароткі 5. Лягагрыф 6. Мэтаграма 7. Гетэраграма...

Андрэй РАСІНСКІ. Супярэчнасці мастацкай крытыкі

Андрэй РАСІНСКІ. Супярэчнасці мастацкай крытыкі

Плян: I. Крытык як пасярэднік II. Супярэчнасьці крытыкі паводле Базэна III. Аўтарытарнасьць і сытуацыя закладніка IV. Паміж гледачом і навуковай ісьцінай V. Бог за сцэнаю: 1. Тэорыі “выкрыцьця” 2. Эстэтыка: жанры й катэгорыі як...

Павал БАРКОЎСКІ. Праблема разумення мастацкай творчасці

Павал БАРКОЎСКІ. Праблема разумення мастацкай творчасці

ЛЕКЦЫЯ 1. МАСТАЦТВА ЯК ПРАСТОРА РАЗГОРТВАННЯ РАЗУМЕННЯ План: 1. Панятак разумення ў яго моўным і філасафічным ужытку 2. Міметычныя паводзіны як прадмет разумення ў выканаўчых мастацтвах 1. Панятак разумення ў яго моўным і філасафічным...

Марыя МАРТЫСЕВІЧ. Маргінальныя жанры вершу ў сучаснай беларускай паэзіі (Лекцыі 1—3)

Марыя МАРТЫСЕВІЧ. Маргінальныя жанры вершу ў сучаснай беларускай паэзіі (Лекцыі 1—3)

Лекцыя 1. ЛІМЭРЫК Плян: 1. Лімэрык як маргінальны жанр сучаснай беларускай паэзіі 1.1. Панятак маргінальнасьці ў літаратуры 1.2. Панятак маргінальнага жанру літартуры 1.3. Спроба клясыфікацыі маргінальных жанраў 1.4. Сацыяльны аспэкт фэномэну жанравай маргінальнасьці 1.5....

Ірына ДУБЯНЕЦКАЯ. Падмуркі эўрапейскай цывілізацыі (Курс лекцыяў)

Ірына ДУБЯНЕЦКАЯ. Падмуркі эўрапейскай цывілізацыі (Курс лекцыяў)

Уводзіны Курс дае ўяўленьне пра асновы сьветагляду, выпрацаванага на Старажытным Блізкім Усходзе і — праз пасярэдніцтва старажытнагрэцкае культуры й хрысьціянскіх сакральных тэкстаў — пакладзенага ў падваліны эўрапейскае цывілізацыі. Ён дэманструе насьпелую патрэбу засваеньня й...

Сяргей САНЬКО. Уводзіны ў сэміялёгію культуры (Курс лекцыяў)

Сяргей САНЬКО. Уводзіны ў сэміялёгію культуры (Курс лекцыяў)

Лекцыя 1. “Сэміятычны паварот” Плян: 1. Уводныя заўвагі 2. “Сэміятычны паварот” у гуманітарыстыцы ХХ ст. 3. Рэкамэндаваная літаратура 1. Уводныя заўвагі Цягам шматлікіх тысячагодзьдзяў рабілася мноства спроб зразумець, у чым палягае сутнасьць чалавека. Усе добра...

Зміцер ВІШНЁЎ. Найноўшы беларускі літаратурны працэс

Зміцер ВІШНЁЎ. Найноўшы беларускі літаратурны працэс

План: 1. Уводзіны 2. Часопісы, газеты, Інтэрнет 3. Выдавецтвы і кніжныя серыі 4. Суполкі і асобы Фестывалі, кангрэсы, семінары, конкурсы 6. Беларуская літаратура ў еўрапейкім кантэксце 1. Уводзіны Мяне часта просяць распавесці пра сучасную...

Віктар ЖЫБУЛЬ. Камбінаторная паэзія ў кантэксце фармальных пошукаў беларускай літаратуры

Віктар ЖЫБУЛЬ. Камбінаторная паэзія ў кантэксце фармальных пошукаў беларускай літаратуры

Плян 1. Вызначэньне камбінаторнай літаратуры. Яе асноўныя разнавіднасьці, формы, жанры 2. Асэнсаваньне камбінаторнай літаратуры ў розныя культурна-гістарычныя эпохі. Дзейнасьць суполкі “Уліпо” і яе ўнёсак у эўрапейскую літаратурную камбінаторыку 3. Разьвіцьцё паэтычнай камбінаторыкі ў агульным...

Мікола КАЦУК. Як магчыма незалежная сацыялогія (Лекцыі 1—3)

Мікола КАЦУК. Як магчыма незалежная сацыялогія (Лекцыі 1—3)

Лекцыя 1. Як магчыма незалежная сацыялогія План: 1. Падставы незалежнасці сацыяльнай навукі 2. Генеалогія і структура поля 3. Парушэнні аўтаноміі вытворчасці веды 4. Палітыка разрыву, ці як магчыма сацыялагічная аб’ектыўнасць   1. Падставы незалежнасці...

Ігар БАБКОЎ. Посткаланіяльныя доследы (Лекцыі 1—3)

Ігар БАБКОЎ. Посткаланіяльныя доследы (Лекцыі 1—3)

Лекцыя 1. Беларуская ідэнтычнасьць: дэбаты й рознасьці Плян: 1. Уводзіны 2. Тэорыі “слабасьці” 3. Тэорыі гераічнага супраціву 4. Тры нацыягенэзы на адной тэрыторыі 5. Беларускі нацыягенэз, альбо Нацыя зьнізу 6. Шляхецкі палітычны народ і...

Ігар БАБКОЎ. Посткаланіяльныя доследы (Лекцыі 4—6)

Ігар БАБКОЎ. Посткаланіяльныя доследы (Лекцыі 4—6)

Лекцыі 1-3 можна прачытаць тут. Лекцыя 4. Беларускі праект Плян: 1. “Западнорусізм” 2. Беларускі праект вызваленьня 3. Беларускае грамадзтва напрыканцы ХІХ стагодзьдзя (краёвая культура) 4. Этнічнае і нацыянальнае 1. “Западнорусізм” Заснавальнікам заходнерусізму па праве...

Юрась ПАЦЮПА. Культура беларускай мовы (Лекцыі 1—2)

Юрась ПАЦЮПА. Культура беларускай мовы (Лекцыі 1—2)

Уступ Мы жывем у сьвеце, дзе білінгвізм або мультылінгвізм становяцца будзённаю зьяваю. У сьвеце, дзе штодзённа размываецца этнічны субстрат, і ў выніку — усе мовы, якія ёсьць, адзержваюць такое быццё, ставяцца ў такія варункі...

Юрась ПАЦЮПА. Беларускае вершаванне

Юрась ПАЦЮПА. Беларускае вершаванне

Плян: 1. Мова і верш 2. Супярэчнасьці тэорыі вершаваньня 3. Празадыйная піраміда 4. Элемэнтарныя вершавыя памеры   § 1. Мова і верш Тэорыя вершаваньня доўга й пакутліва йшла да ўразуменьня таго, што характар нацыянальнага...